Projects by the students of the
Bachelor Major in Art, Major in Design,
and the Master in Eco-Social Design

2030’s: The Immersive Era

Student
Study Programmes

BA Major Design – Graduation Project

Session

2020.2

Advertising is a dynamic, rapidly transforming means of communication that plays a significant role in modern life as not only does it portray a picture of society, but also shapes the way people observe, think, understand and behave. It is an art form in itself, but most importantly, it is a creative strategy that defines popular culture.
The overarching aim in this medium is to depict a product or an idea in such a way that the whole environment around the consumer turns into a positive emotional stimulus.
As society progressed, advertisers and brands realized that their focus had to shift more from the product to the consumer. It became vital to craft stories capable of connecting people to the product on an emotional level, building in them a connection with the brand.
This project imagines the evolution of advertising from now to the year 2030. A decade might seem a short time span, but for the advertisement industry it is sufficient for considerably changing society.
From solely communicating one will shift to predicting and emoting, based on individual human needs, resulting in advertisements that are perfectly connected with the daily lives of each one of us.
This project, through a thought-provoking exploration, will provide a glimpse into possible future scenarios through the use of visual media, revealing what is usually not perceived because of it being considered “normal”.

 

La pubblicità, mezzo di comunicazione dinamico e in rapida evoluzione, gioca un ruolo significativo nella vita contemporanea poiché non solo dipinge un quadro della società, ma ne plasma il modo di osservare, pensare, comprendere e agire. In sé una forma d’arte, la pubblicità è preminentemente una strategia creativa che definisce la cultura popolare.
Obiettivo primario della pubblicità è quello di rappresentare un prodotto o un’idea in modo tale che l’intero contesto attorno al consumatore si trasformi in uno stimolo emotivo positivo.
Con l’evolversi della società, i pubblicitari hanno compreso come il focus andasse spostato dal prodotto al consumatore: è divenuta fondamentale la creazione di storie in grado di suscitare un coinvolgimento emotivo rispetto al prodotto e quindi una connessione tra marchio e persone.
Questo progetto immagina l’evoluzione della pubblicità da qui al 2030. Un decennio può apparire un arco temporale breve, ma per l’industria pubblicitaria è sufficiente per trasformazioni essenziali.
Dal semplice comunicare si passerà al predire e all’emozionare, sulla base dei bisogni individuali del singolo, per una pubblicità perfettamente integrata nel vivere quotidiano di ciascuno.
Tramite un’analisi provocatoria si cercherà di fornire uno sguardo su possibili scenari futuri con l’ausilio dei media visivi, rivelando ciò che di solito non viene percepito perché considerato “normale”.

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